fredagen den 14:e december 2012

Syndigt gott


 
  
 
 



Jag vet att det finns människor som bara äter semlor på fettisdagen i februari. Som skakar på huvudet åt att det redan finns semlor i omlopp i handeln. Jag är inte en av dem. Nej, jag älskar semlor och går utan den minsta ångest eller betänklighet efter devisen: "Är det gott så ät." Ska nu jorden gå under nästa vecka gäller det minsann att njuta rejält innan dess. Och nog är semla syndigt gott alltid. ;)

Stor fredagskram till er alla!

Ps. Måste förtydliga att jag inte åt alla semlorna själv. Jag delade självklart med resten av familjen. ;)

(Fotografi: Min plats i solen)

40 kommentarer:

  1. nejNejNEJ Kära du!! Men men...

    Njut och ha en skön fredag!
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha!!! Jag måste bekänna... JAG har oxå ätit semla i december!!! Men det var faktiskt inte mitt "fel"... En fikasugen chef som hade varit i stora staden och passerat konditoriet... Och med hem till tre-kaffet fanns det semlor... Och man tackar ju inte nej när det bjuds... ;-)

    Fast jag hade nog själv aldrig köpt semlor i december... Men gott var det!!!

    KRaaam Carin

    SvaraRadera
  3. Men vad gott det ser ut men näpp här äts inga semlor. En om året på den rätta dagen. Så hård är jag mot mig själv. Men självklart ska du njuta!

    kram kram

    SvaraRadera
  4. Härlig inställning du har, "Är det gott så ät" !!!
    Jag har inte sett några semlor här hos oss, men jag undrar om jag hade köpt någon ändå?

    Kram och trevlig helg!!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar semlor, verkligen älskar! Men för mig är det en dödssynd att äta semlor innan jul. Det är senvinterns bakelse för mig. Men jag dömer igen ;) Ät några för mig också :)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Oj redan semlor...det har jag inte sett. Men jag håller mig nog ett tag till.
    Önskar dig en fin och kall helg, kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Oj det var tidigt det, eller ska jag kanske skriva sent på året för en semla :) Själv brukar jag vänta så länge jag kan, för har jag ätit en brukar det bli flera Karin

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, Lotta! Jag skulle också ha valt en smarrig semla på konditoriet. Om det hade funnits någon... Jag struntar också i vad folk tycker, men det har du väl kanske redan förstått?.-) Surströmming, som jag ju älskar, äter jag året runt, en drink blandar jag gärna till en helt vanlig tisdagskväll, och sprätter en champagneflaska gör jag gladeligen en onsdagslunch! Forsätt med att vara kärringen mot strömmen, det är jag! Önskar dig en fin dag vidare. Blir inte så många kommentarer, jobbar en del nu, men läser det gör jag, var så säker. Kramis från Norge

    SvaraRadera
  9. Hihi, ät på du! Själv är jag inte så förtjust i just semlor.. men jag syndar med annat ;)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Mmmmm, va gott! Nu blev det genast svårare att hålla sig ända till februari ;).

    Ha en fin fredag!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Fniss, klart du skall äta semlor när du vill. Man skall njuta av livets goda oavsett tid på året. Semlor är kanske inte min favorit men jag njuter av andra godsaker. Tack fina för din kommentar hos mig, den värmde mycket ska du veta. Önskar dig en fin fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Jag ÄLSKAR semlor! När jag fyllde år den 13 november överraskade Maken mig med semlor, de första denna säsong! Men jag håller med dig, syndigt gott, och jag börjar gärna äta nu, bums!

    SvaraRadera
  13. Ha en fin adventshelg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Haha! Jag håller mig nog några månader till. :)

    Ha en fin helg,

    kram Johanna

    SvaraRadera
  15. NEEEJ! Inte äta semlor redan :D

    SvaraRadera
  16. Finns det semlor redan? Har jag inte sett!
    Visst går det fort nu! Helgen kom och snart är den över men snart så har vi jullov hela familjen. Ska bli såååå skönt!
    Läst ikapp mig lite och jag såg du skrev om landet. Visst har vi det mörkt utan gatlycktor men jag kan gilla promenera med Zigge där i mörkret. Speciellt nu när snön ligger vit på marken. Så vackert. Skulle aldrig kunna bo mitt i smeten, behöver min ensamhet och lugn.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  17. Här hos oss är en semla något helt annat.
    Det du visar är fastlagsbullar :) Jättegoda ser de ut att vara.
    Här är jag frisk och så glad över att vara det.
    Ha en fin dag i morgon!
    kram

    SvaraRadera
  18. Samma här! Jag är uppfostrad med att semlesäsongen börjar 1:a januari och pågår till 31:a december... Mums med varm mjölk till på vintern!!

    SvaraRadera
  19. Jag har faktiskt inte sett några semlor här i affärerna. Men hembakade är godast, fast jag har frysen full med lussekatter så semlorna får nog vänta ett tag. Ha det bra, kram :-)
    /Liv

    SvaraRadera
  20. Jaaaaa man ska alltid falla för en frestelse..mums på semlor..och mums på dig.

    SvaraRadera
  21. Semlor är ju hur gott som helst NJUT helt rätt inställning : ) kramar Sofia

    SvaraRadera
  22. Helt rätt!

    "I can resist everything but temptations"

    :-)

    SvaraRadera
  23. Hej vännen ♥
    Nu var det länge sedan jag lämnade ett litet avtryck här. Vilken härlig semle-bild ♥
    Själv ligger jag hemma med luftrörskatarr nu, och det är verkligen inget vidare. Har legat i flera dagar nu.. men idag tänker jag ta mig ur soffan och åka upp till stallet och titta på barnens luciatåg. Det vill jag bara inte missa!!
    Här vräker snön ner för fullt. Det är så mysigt att sitta inne och titta på det ♥
    Ha en fortsatt underbar dag!
    Många kramar

    PS. Tack för det supersöta julkortet! ♥

    SvaraRadera
  24. Din blogg är alltid lika njutningsfull som en pralin av finaste art
    Ha en fin lördagskväll
    Emma

    SvaraRadera
  25. Älskar också semlor, de är fantastiskt goda till eftermiddagskaffet.

    Hoppas att du har en mysig helg!

    Kram Nina

    SvaraRadera
  26. Hej min vän!
    Inte visste jag att semlor redan är i omlopp! Är en semmelfantast av stora mått, jag ska genast ge mig ut på jakt!!! Nyss njutit suveränt gott kvällstea!!!!
    Önskar dig och familjen en riktigt fin tredje advent!
    Stor kram Anna

    SvaraRadera
  27. Hej fina! Ser underbart gott ut med semlor:)) Önskar dig och de dina en riktigt härlig tredje advent:))

    kram kråke

    SvaraRadera
  28. ÅÅÅÅÅÅ vad jag vill ha en semla nu!!!!

    //ditte

    SvaraRadera
  29. Unnar dem som gillar semlor, att äta dem året om:)Själv älskar jag saffran och frossar nu som allra mest:) Må så gott vännen! Kram Maria

    SvaraRadera
  30. Såg saffranssemlor på lokala fiket veckan som var och de såg bra nog smaskiga ut :)

    SvaraRadera
  31. Och i kväll har det SYNDATS i Finabo!!! Vi har gjort FUDGEBROWNIES.... Galet gott!!! :D

    Tack snälla Lotta!
    Kram Carin

    SvaraRadera
  32. Du är väl lite tokig du! Ska man verkligen tro på att du delade med dig av semlorna. :))
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte ens jag klarar av att äta 4 stycken semlor själv och jag är en generös själ, så visst delade jag med mig till övriga familjemedlemmar. ;)

      Kram Lotta

      Radera
  33. Har du hittat semlor alla redan? Ja då är det klart du ska unna dig.
    För egen del tittar åt ett annat håll, försöker verkligen motstå såna frestelser... Försöker.

    Varm kram!

    SvaraRadera
  34. Underbart! Varför vänta till fettisdagen liksom ;) Gör ofta, gör annorlunda....eller varför inte är mitt motto numera.


    Tack för dina värmande ord Lotta!

    Stor kram <3


    SvaraRadera
  35. haha...ja har finns en till som redan avnjutit denna godsak i veckan;) och så underbart gott;) håller med dej..man får passa på innan julskinkan åker fram;)

    Vidavillhasnöntillbakakram

    SvaraRadera
  36. Nu påminner du mig om att jag inte bakat några saffranssemlor i år...mmmm....
    Ha det bäst fina Lotta:) Kram Maria

    SvaraRadera
  37. Nu blev jag ruskigt avis, semlor - en fin anledning till att längta till livet efter jul :D

    SvaraRadera
  38. Håller helt med dig! Semlor kan man verkligen inte få för mycket av :)
    Superfina bilder du tar. De är sådär härligt mystiskt mörka. Ljuvligt!
    /Lina

    SvaraRadera

Tack för att du tar dig tid att lämna en kommentar. Ha en bra dag!